Šta je potrošački prigovori kako se podnosi?

Potrošački prigovor je svaka predstavka ili pritužba kojom se prijavljuje povreda prava potrošača iz ovog i drugih zakona (čl. 139 ZZP). Potrošač koji je nezadovoljan odgovorom trgovca na reklamaciju ili koji ima drugi zahtev usmeren prema trgovcu, može da uputi potrošački prigovor nekoj od registrovanih potrošačkih organizacija (čl. 130 i 131 ZZP), neposredno ili elektronskim putem preko portala Ministarstva: https://zastitapotrosaca.gov.rs/ПОЧЕТНА/pismo/latinica

 

Po potrošačkom prigovoru postupa potrošačka organizacija kojoj je prigovor podnet ili raspoređen, daje povratnu informaciju potrošaču u pogledu ocene osnovanosti njegovog zahteva i pravni savet o uslovima i načinu ostvarivanja prava, a po mogućstvu se obraća trgovcu radi ispunjavanja zahteva potrošača.

 

Potrošački prigovor, međutim, nije formalno pravno sredstvo, ne inicira postupak, već je predstavka koja sadrži određeni zahtev za otklanjanje povrede prava potrošača. Trgovac nema obavezu za postupanje u vezi s prigovorom.

 

S druge strane, na osnovu potrošačkog prigovora, postoji mogućnost postupanja tržišne inspekcije, ako iz sadržine prigovora proizilazi da je reč o mogućoj povredi koja je predmet njihovog nadzora. Osim toga, na osnovu više istovetnih prigovora, potrošačka organizacija može da pokrene postupak zaštite kolektivnog interesa potrošača, ako su ispunjeni zakonski uslovi za to.

Prijavite se

Pretraga

Alati Pristupačnosti