KOME SE DECA U SRBIJI MOGU OBRATITI AKO SU ŽRTVE DIGITALNOG NASILJA?

S obzirom na to da su deca i mladi najčešće žrtve digitalnog nasilja, u Srbiji je otvoreno nekoliko brojeva gde deca mogu potražiti informacije, savet i podršku. To mogu uraditi:

  • besplatnim i anonimnim pozivom na broj telefona 19833, koji je Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu, osnovan od strane Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija;

  • putem besplatnog poziva na telefonski broj 116111, koji predstavlja NAcionalnu DEčiju Liniju (skraćeno NADEL), gde se obavlja usluga telefonskog savetovanja, koja deci u Srbiji omogućava da u bilo kom trenutku dobiju savetodavnu podršku u slučaju potencijalnog digitalnog nasilja. NADEL takođe omogućava čet dopisivanje, koje je dostupno preko sajta 116111.rs svakog dana od 18 do 22 časa;

  • deca i mladi u Srbiji mogu prijaviti nasilje i na određenim platformama, poput „Čuvam te“, nacionalne platforme za prevenciju nasilja koje uključuje decu (sajt: cuvamte.gov.rs) i Net Patrole (sajt: netpatrola.rs). Podaci koji se navode u prijavi prikupljaju se u svrhu postupanja nadležnih organa, a to mogu biti obrazovna ustanova, centar za socijalni rad, policija, nadležno javno tužilaštvo, Ministarstvo prosvete

Prijavite se

Pretraga

Alati Pristupačnosti