ŠTA RADITI KADA JE NEZGODU PROUZROKOVALO VOZILO INOSTRANIH REGISTRACIJA?

S obzirom na to da se Srbija nalazi na raskrsnici puteva između zapadne i centralne Evrope, s jedne strane, i Grčke i Male Azije, s druge, kao i imajući u vidu činjenicu da veliki broj građana naše države radi i privremeno boravi u inostranstvu, nije retkost da se unutar granica Srbije događaju saobraćajne nezgode koje prouzrokuju vozači vozila inostranih registarskih oznaka.

 

Postavljaju se pitanja: kome se obratiti, šta raditi u ovom slučaju i kako izgleda postupak naknade štete?

 

Svako vozilo inostranih registarskih oznaka trebalo bi da ima važeću polisu osiguranja od autoodgovornosti, a samim tim i inostrano osiguravajuće društvo koje je izdalo i prodalo tu polisu. Većina inostranih osiguravajućih društva ima zaključene godišnje korespondentne ugovore s domaćim osiguravajućim društvima, čime im je preneta nadležnost za rešavanje i isplatu odštetnih zahteva uz naplatu provizije. Korespondentna društva možete pretražiti na internet sajtu Udruženja osiguravača Srbije (npr. na dan 28. 2. 2023. godine korespondent ALLIANZ osiguranja iz Nemačke bilo je DUNAV osiguranje) i utvrditi koje osiguranje sa teritorije Srbije je zaduženo za rešavanje zahteva prema odgovarajućem inostranom društvu. Najveći udeo u korespondentnim ugovorima imaju DUNAV i MILENIJUM osiguranje. Dobar deo inostranih osiguravajućih društava nema korespondentne ugovore, te se u tom slučaju, za naknadu štete treba obratiti Birou zelene karte pri Udruženju osiguravača Srbije.

 

Postupak podnošenja zahteva, rešavanja i isplate naknade isti je kao i kod saobraćajnih nezgoda koje ne sadrže element inostranosti. Dakle, oštećeno lice će se obratiti jednom od osiguravajućih društava iz Srbije i od njega zahtevati isplatu naknade štete. Rokovi za rešavanje ostaju isti, s tim što će kod ovih vrsta odštetnih zahteva češće dolaziti do proteka rokova zbog komunikacije, koja će se voditi i na relaciji korespondent – inostrano osiguravajuće društvo. Jedina razlika će postojati iz ugla domaćeg korespondenta, koji će, nakon isplate štete, podneti zahtev za refundaciju novca inostranom osiguravajućem društvu uz uračunatu proviziju.

 

Ulogu Garantnog fonda u vezi s neosiguranim vozilima i vozilima koja su bila osigurana kod osiguravajućih društava nad kojima je pokrenut stečajni postupak na ovom mestu preuzima Biro zelene karte. Odštetni zahtevi se šalju Birou zelene karte putem redovne pošte na adresu Trešnjinog cveta 1g, Beograd ili putem elektronske pošte na adresu greencard@uos.rs.

 

Prijavite se

Pretraga